Strona główna
Lifestyle
Tutaj jesteś

Kuchenne czary, czyli jak wzbogacić rodzinne menu o warzywa

30 kwietnia 2024 gofry dla dzieci

Warzywa to cenne źródło zdrowych składników w codziennej diecie. Niestety, wielu dorosłych i dzieci niechętnie po nie sięga ze względu na smak oraz konsystencję. Mimo wszystko warzywa powinny regularnie pojawiać się w jadłospisie każdego członka rodziny. Jak tego dokonać w sytuacji, gdy domownicy wolą być głodni niż zjeść gotowaną marchewkę albo surówkę z buraka? Oto kilka prostych rozwiązań.

Warzywne gofry

Pierwszym ze sposobów na włączenie większych ilości warzyw do jadłospisu jest dodanie ich do potraw, które w wersji klasycznej niemal każdy lubi. Świetnym przykładem są tu gofry dla dzieci i dorosłych. Do ciasta można dodać startą marchewkę, buraka lub liście szpinaku. Zawartości chrupiących gofrów nie należy ukrywać nawet przed najmłodszymi członkami rodziny – zaproś dzieci do wspólnego gotowania i pokaż im, że warzywa naprawdę mogą smakować wyśmienicie. Jeśli maluchy pozostaną sceptyczne, zamiast surowych warzyw wykorzystaj sproszkowane liofilizaty, które mają tyle samo cennych witamin i składników mineralnych. Warzywne gofry możesz przygotować zarówno w wersji słodkiej – na przykład z jogurtem naturalnym i borówkami, jak i wytrawnej, na wierzchu układając te warzywa, przed zjedzeniem których Twoja rodzina nie ma oporów. Warzywa mogą także wchodzić w skład ciasta na gofry. Świetnie sprawdzi się tutaj np. puree z dyni albo cukinia starta na dużych oczkach.

Naleśniki we wszystkich kolorach tęczy

Kolejnym z pomysłów na oswojenie warzyw jest przygotowanie kolorowych naleśników. W tym przypadku najlepiej będzie wykorzystać wspomniane już liofilizaty w proszku. Będą one pełniły dwie funkcje – z jednej strony wzbogacą danie o dobroczynne witaminy, a z drugiej – nadadzą naleśnikom koloru. Podziel ciasto naleśnikowe na mniejsze porcje i do każdej z nich dodaj inne warzywo liofilizowane – może to być dynia, szpinak czy burak. W ten sposób uzyskasz naleśniki w różnych kolorach, co pozwoli Ci na efektowne zaprezentowanie ich na talerzu. Pamiętaj, że jemy przede wszystkim oczami – kolorowe śniadanie czy kolacja powinny zachęcić do jedzenia nawet największego niejadka.

Zdrowe ciasto marchewkowe

Pora na klasyk, czyli ciasto marchewkowe. Zaserwowanie warzyw na słodko może być świetnym pomysłem. By takie ciasto było odżywcze, przygotuj je ze zdrowych składników. Zamiast zwykłej mąki użyj na przykład kaszki pełnoziarnistej, cukier zastąp stewią czy sproszkowanymi daktylami, a krem przygotuj z naturalnego jogurtu lub skyru.

Aromatyczne zupy krem

Jeśli to konsystencja surowych warzyw jest tym czynnikiem, który zniechęca Twoją rodzinę do ich jedzenia, warto zaprzyjaźnić się z blenderem. Kremowe zupy nie są jedynymi potrawami, do których przygotowania przyda się to urządzenie. Ze zblendowanych warzyw powstaną również doskonałe sosy do ryżu czy makaronu. Do przygotowania zupy wykorzystaj różnorodne przyprawy, aby wzbogacić smak, a do dekoracji użyj np. jogurtu naturalnego czy śmietany, pestek słonecznika czy dyni lub pasty z tych pestek. Możesz również posypać grzankami z pieczywa.

Kolorowa posypka do kaszek i kanapek

Na koniec zostawiliśmy najprostszy sposób na przemycenie warzyw do jadłospisu. Potrzebujesz jedynie opisywanych wcześniej liofilizatów, które wykorzystasz w roli… posypki! Kolorowym proszkiem możesz zwieńczyć na przykład kanapki, kaszkę lub owsiankę.

Materiał zewnętrzny

Redakcja naszsmyk.pl

Cześć, witamy na naszym blogu! Znajdziesz tutaj przydatne informacje z dziedziny dietetyki i parentingu, dzięki którym będziesz mógł zadbać o swoje zdrowie, a także zdrowie swojej rodziny. Poznaj niesamowite ciekawostki ze świata makijażu i pielęgnacji, a także odkryj najlepsze sposoby na proste i efektywne stylizacje! Zapraszamy do lektury.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Jakie właściwości ma propolis
Dom przy Przyjemnej 37
kinkiety w pokoju dziecięcym

Jesteś zainteresowany reklamą?